Kdybychom si měly shrnout tři největší výhody nakupování na internetu, byly by to jednoznačně rychlost, pohodlí a cena. Toto tvrzení potvrzují i výsledky šetření portálu Heuréka, které zkoumalo právě důvody, proč lidé na internetu nakupují. Je ale nakupování na internetu stále tak výhodné, a za jakých podmínek?

Nejdříve není od věci si trochu vymezit onen pojem sleva na internetu, jelikož existují stovky druhů nejrůznějších slev. Nemá cenu se zaobírat slevami sezónními a nejrůznějšími výprodeji, na které můžete narazit i v kdejakém kamenném obchodě. Češi si nejdříve zvykly na internetu nakupovat zboží přímo u výrobce či dodavatele větší značky a tím ušetřit nějakou tu korunu, později se naučili kupovat věci ze zahraničních serverů (to spíše z důvodu kvality), ale to stále nejsou zas až tak lukrativní slevy, vezme-li v potaz poštovné, balné a starosti na víc, které s tím člověk má. To na co se v tomto článku zaměříme, jsou slevy na slevových portálech.

Slevovým portálem se rozumí webová stránka, která sdružuje nejrůznější slevové nabídky ze všech možných oblastí. Nejčastěji se však jedná o slevy z oblasti gastronomie, adrenalinových a sportovních zážitků, dovolených a romantických lázeňských pobytů, ale i nejrůznější nabídky zboží všeho druhu. Tyto portály nabízejí opravdu výrazné slevy, hovoříme zde o slevách často vyšších než 50% z původní ceny, nic méně chce to rovněž být zdravě nedůvěřivý a číst mezi řádky. Obecně můžeme slevové portály dále dělit na dva druhy z hlediska fungování portálu.

  • První typ využívá tzv. množstevní slevy, což znamená, že to co portál nabízí, se aktivuje (zákazník může využít až v momentě), kdy o to má zájem určitý počet lidí. Tento typ slevových portálů má jistou výhodu v tom, že když se vám něco opravdu zalíbí, jednoduše si hodíte odkaz na sociální síť a budete doufat, že si to vaši známí rovněž koupí, aby se sleva aktivovala, a tím děláte nevědomě produktu i portálu reklamu. Na druhou stranu množstevní slevy mohou rovněž hodně potenciálních zákazníků odlákat, právě kvůli nedůvěře v uskutečnění. Jako příklad množstevního slevového portálu se uvedeme: Zapakatel.cz
  • Druhý typ slevových portálů funguje na principu reklamy pro podnikatele. Oni vám poskytnou jejich službu za zvýhodněnou cenu a budou doufat, že když se vám zalíbí, vrátíte se znovu a tentokrát jako plně platící zákazník. Aby tato promo akce byla úspěšná, měl by majitel podniku zajistit, aby se personál choval úplně stejně ke klasickým i slevovým zákazníkům (tedy dostát závazkům a poskytnout kvalitní službu). Jako příklad si uvedeme: Slevomat.cz

Existují ale i weby, které v sobě kombinují nabídky několika slevových portálů a tím vám značně usnadňují vaši práci, kterou byste případně při prohlížení desítek slevových webů vykonali. Jako příklad si uvedeme: Slevax.cz

Už jsme hovořili o zdravé nedůvěře a to platí samozřejmě i pro sdělování osobních údajů nebo jakékoliv poplatky předem. Pokud ale budete nakupovat na známých vyzkoušených slevových portálech, nic vám nehrozí, takže hleďte na stáří portálu a reference, a pokud si ani pak nebudete jistí, nebojte se zajít/zavolat přímo do podniku, kde má být sleva provozována a optat se na její existenci.

Sdílejte tento článek s přáteli na Facebooku

BEZ KOMENTÁŘE

ZANECHAT ODPOVĚĎ