S obdobím Vánoc je spojena celá řada zvyků a jedním z velmi rozšířených je i rozesílání vánočních přání. Těmi ale nemusí být zdaleka jen pohlednice se zimním motivem. S postupem let se trendy ve vánočních přáních mění co do obsahu i formy, spolu s novými zajímavějšími možnostmi. Pokud vás tedy klasická přání již příliš neoslovují, zkuste pro tentokrát změnu a inspirujte se kreativnějšími a novějšími variantami.

Pohlednice

Vánoční přáníčko v podobě pohlednice je naprostou klasikou. Obměnit ji ale můžete například vytvořením pohlednice z vlastní fotografie, koláže, výkresu s otisky rukou, nalepenými vystřihnutými sněhovými vločkami nebo jednoduše kresbou či malbou. Pohlednice není nic jiného než papírek s jednou stranou pokreslenou a druhou popsanou adresou a textem. Její výrobu proto zvládne i školák, přitom v netradiční, doma vyrobené podobě může mít nesmírný styl i citovou hodnotu. Navíc dnes, v době, kdy se množství lidí kloní k jednodušší elektronické formě přání, naopak tištěná podoba znovu nabývá na významu a hodnotě.

Mobilní přání

Moderní doba nahrává moderním technologiím, proto ani rychlá vánoční sms přání nezůstávají pozadu. Ostatně, během Štědrého dne si běžně Češi pošlou 75 milionů textových zpráv. Tato varianta je sice poměrně neosobní, můžete se ale utěšovat rychlostí doručení i nízkou cenou. Pro potřeby vzdálených příbuzných, kolegů z práce nebo známých postačí i stručné oznámení v klasickém stylu, bližším příbuzným se více hodí vytvořit osobitý a na míru sestavený originální text. Ještě lepší je ale vytočit číslo dotyčného a přání mu sdělit osobně vlastním hlasem. I krátký hovor v tomto případě mnohé nesmírně překvapí.

E-mailová přání

Podobně jako textové zprávy, ani ty e-mailové nehýří osobním přístupem. Na rozdíl od smsek má ale e-mail alespoň výhodu v širších možnostech, kdy do něj bez obtíží můžete zakomponovat fotografie, pohyblivé obrázky, hudbu nebo videa. Pokud už volíte tuto variantu – emailové přání na vánoce, zkuste tedy alespoň tyto možnosti využít. Zajímavým počinem může být například vytvoření prezentace s využitím vánočních fotografií a textů vánočních přání nebo jiná osobní forma přání, například koláž fotek z uplynulých vánočních oslav a podobně.