Svět marketingu se v posledním desetiletí výrazně proměnil. Čím dál méně se dbá na offline formy propagace, více firemních peněz se investuje do online reklam a cílení na zákazníky. Jedna věc se však nezměnila. Stále je třeba mít jednoznačnou firemní identitu, tedy grafický design, který společnost reprezentuje.

Dobře navržený grafický design nejen zaujme, ale také se pevně zapíše do paměti. Lidé si vaši značku vždy spojí s daným logem, fontem, barvami, ať už je vidí na billboardu nebo někde na internetu.

Jednotný design spojuje online i offline aktivity

Webdesign, příspěvky na Instagramu, profil na Facebooku. Tohle všechno může být sladěné do stejných barev a celkově do stejného designu. Stejně tak se firemní barvy objevují na tištěných materiálech, jako jsou vizitky, letáky, billboardy. Jak se zajistí sladění všech těchto materiálů?

Ideální samozřejmě je, když vám veškeré tyto materiály připravuje jedna reklamní agentura. Může to být například Marf, společnost, jejíž doménou je tvorba vizitek, tvorba webů, návrh firemní identity i velkoplošný tisk Ostrava. O grafickou stránku vaší společnosti se tedy postarají od A do Z.

Pro jiné případy, byste si měli od agentury, jejímž dílem je vaší firemní identita, vyžádat grafický manuál s uvedenými fonty, podrobnostmi o logu a barvách. Další grafici podle těchto instrukcí vytvoří obalový design, nový billboard či jiné prvky.

Firemní identita vytváří první dojem

Jak je na tom s firemní identitou vaše firma? Kdy jste si ji nechali vypracovat? Všimněte si, že i obrovské značky jako Apple nebo Coca Cola modernizují, v minulosti změnily svá loga. Redesign loga je sice velkým zásahem, ale nutným, protože grafické trendy se mění a logo by jim mělo odpovídat.

To stejné platí i o webu. Dodnes si pamatujete, na kolik vás vyšla tvorba internetových stránek před pěti lety, protože se vám z částky protočily panenky? Neusínejte na vavřínech, i web je třeba modernizovat a redesignovat, první dojem je důležitý!