Řekla bych, že touha vyhrát nebo prostě jen získat něco „zdarma“ je pro nás všechny do jisté míry přirozená. Tím pádem se soutěže všude i na internetu těší velké oblibě. Některé soutěže jsou zábavné a přínosné, jiné ale obtěžují i lidi, kteří s nimi nemají vůbec nic společného. Chcete soutěžit na internetu? Poradíme vám, jakých soutěží se raději vyvarovat.

Soutěž typu: Hazard

Nedávno jsem narazila na několik soutěžních portálů nabízející velmi lákavé ceny, jako nejnovější iPhone, iPad a další elektroniku, zajímavé zájezdy a adrenalinové zážitky, vše co stačí udělat k tomu, abyste tyto super ceny vyhráli, je poslat SMS zprávu. Podobné soutěže fungují nejčastěji na aukčním systému (dokud někdo přihazuje zpoplatněnými SMS aukce nekončí), případně vyhrává každá x-tá zaslaná SMS zpráva. Pokud nyní tušíte, že jediný, kdo na tomto typu soutěží může opravdu získat je pořadatel, tušíte správně.

Soutěž typu: Vypros si hlasy

Dalším nepopulárním způsobem soutěžení na internetu jsou nejrůzněji koncipované reklamní soutěže, které nemají odbornou porotu, nýbrž o výsledku rozhodují pouze „návštěvníci“. Typickým příkladem takové soutěže je například tvorba soutěžního videa, ve kterém se musí objevit logo firmy/výrobek. Následně jsou videa dány do ankety a výhercem se stane majitel toho videa, které získá největší počet hlasů od návštěvníků. Zde možná za výhru neplatíte penězi, ale spíše hrdostí, jelikož tvůrci takových soutěžních spotů mívají tendenci obtěžovat prosbami o hlasy své široké okolí. Takže pokud se nechcete snížit na jejich úroveň a hledat tisíce hlasující nemáte v tomto typu soutěží šanci.

Soutěž typu: Anketa se slosováním

Další typ soutěží na internetu pořádá řada webů, kvůli zviditelnění, přeci jen taková soutěže o ceny se na internetu propaguje trochu lépe než zajímavý magazín. Tyto weby pak na své stránky většinou navěsí nějaké propagační bannery, informující o soutěži. Soutěž je většinou velmi jednoduchá, stačí zodpovědět pár otázek, týkajících se webu a dále už jen čekáte, jestli se vám někdo ozve s oznámením o výhře či nikoliv. O výherci rozhoduje buď slosování, nebo tipovací otázka, takže pokud jste dítě štěstěny, jděte do toho!

Soutěž typu: Ukaž co v tobě je

Poslední typ soutěží na internetu je dle mého názoru tím nejlepším. Jde o typ soutěže, kdy máte většinou něco vytvořit, navrhnout nebo vymyslet a o výhře následně rozhodne odborná porota. Jedná se například o grafické či jinak umělecky zaměřené soutěže. A proč jsou tedy nejlepší? Protože o vítězi nerozhoduje počet vyprošených hlasů, ani počet odeslaných SMS, ba ani dokonce náhoda, ale kvality soutěžícího!

Soutěží na internetu stále přibývá a bohužel se opět najdou i takoví lidé, kteří se snaží důvěřivosti některých lidí zneužít, takže nezbývá než být ve střehu. Toto poselství se netýká pouze webových soutěží, ale i soutěžích na sociálních sítích, kterých rovněž přibývá stále víc.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 100 Kč
Zobrazit formulář pro nákup