Víte, co se skrývá pod zkratkou SEO, která je v dnešní době hodně diskutovaná? I když na tuto zkratku natrefíme snad v každém článku, který se věnuje online marketingu, mnohdy stejně většina lidí netuší, co přesně tato disciplína obnáší. Pojďte to zjistit.
SEO – Search Engine Optimization
Zkratka SEO tedy vyplývá z počátečních písmen označení Search Engine Optimization. Tento pojem přitom do našeho rodného jazyka můžeme přeložit jako optimalizace pro vyhledávače. Zde už však přichází na scénu první háček. Zmíněná optimalizace se totiž netýká pouze vyhledávačů, ale i všech ostatních programů, které na internetu vyhledávají. Zde tak můžeme zařadit například oblíbené YouTube, Facebook nebo třeba Twitter.
Velmi často přitom lidé tato označení mezi sebou komolí. Vznikají tak pojmy, které nedávají smysl. Snad nejrozšířenější a nejčastější je takzvaná SEO optimalizace. Pokud si však znovu přečtete překlad tohoto označení, zjistíte, co by to znamenalo. Říkali byste tak totiž, že provádíte optimalizaci pro vyhledávače optimalizaci. A jak nyní zřejmě sami uznáte, zní to jako nesmysl.
SEO jako hlavní nástroj online marketingu
Pokud disponujete vlastním webem, jistě jste již o oblasti online marketingu slyšeli. A právě optimalizace pro vyhledávače symbolizuje její součást. Společně s ostatními nástroji internetového marketingu si přitom klade za cíl hned několik skutečností. V prvé řadě se přitom rozhodně jedná o přivedení nových návštěvníků na váš web, což symbolizuje zřejmě nejdůležitější část.
SEO má dále za úkol, aby návštěvník webu na stránkách našel přesně to, co hledal a proč tedy na váš web přišel. Tím dojde ke snížení míry okamžitého opuštění webu a návštěvníci tak budou odcházet spokojení. Nebudou tak muset svůj dotaz zbytečně pokládat na zákaznickou linku, což má především u větších projektů za následek výraznou úsporu nákladů za tuto položku.
Jako další si SEO klade za cíl postupné zvyšování zisku. Aby toho bylo docíleno, musí proběhnout více konverzí. Jak si můžete přečíst ZDE, konverze představuje situaci, kdy návštěvník webu vykoná akci mající za následek užitek pro provozovatele webu. Obvykle se přitom jedná právě o zisk, například z objednávky v e-shopu.
Metody SEO se mnohdy liší
Pokud nějaká metoda zvyšuje viditelnost našeho webu ve vyhledávačích, můžeme ji směle zařadit právě mezi metody SEO. Pokud přitom zůstaneme u dvou klasických základních vyhledávačů Google a Seznam.cz zařadíme mezi tyto metody zejména budování externích odkazů a práci s klíčovými slovy. Dále je třeba se také zaměřit na autoritu domény, relevanci, ale i to, jak jsou uživatelé s webem spokojení.
Správně provedené SEO metody tedy nějakým způsobem zlepšují hodnocení, podle kterého se oba zmíněné vyhledávače řídí. Je však třeba si dávat pozor na to, že nesprávně provedenou optimalizaci pro vyhledávače mohou vyhledávače vyhodnotit negativně. Jedná se přitom o takzvané podvodné techniky.
Mezi podvodné techniky můžeme zařadit například spamování, oklamávání robotů nebo třeba používání skrytého textu. Více si o podvodných technikách můžete přečíst třeba v TOMTO článku.
Rozhodně se tak vyvarujte krokům, které byste neudělali v případě, že by neexistovaly internetové vyhledávače. A dejte si pozor i na ty techniky, u nichž by vám vadilo, že je provádí vaše konkurence. Skvělé výsledky v optimalizaci přitom nepředstavují samozřejmost. V této oblasti totiž snad více než kde jinde platí, že ty nejlepší výsledky si musíte zasloužit.
Lze proto doporučit, abyste si vždy nejprve sami položili otázku, zda si na dané klíčové slovo zasloužíte být vidět ve vyhledávači více než právě vaše konkurence.