Tvorba zakázkového e-shopu má celou řadu výhod. Vzhledem k finanční náročnosti je však tato investice na zvážení. Komu se skutečně vyplatí?

Výhody e-shopu na míru

Tvorba vlastního e-shopu především dovoluje jeho maximální přizpůsobení vašim potřebám. S nadsázkou lze říci, že cokoli vymyslíte, to může být realizováno a jediným limitem je tak v tomto řešení pouze vaše představivost. A na rozdíl od tzv. krabicového řešení lze v tomto systému realizovat prakticky jakoukoli změnu i později.

E-shop na míru se od ostatních liší na první pohled. To může představovat významnou konkurenční výhodu. S významně nižšími náklady dokáže kvalitně zpracovaný internetový obchod plně nahradit kamennou prodejnu.

Personalizovat jej lze nejen z pohledu uživatelů, ale i co se týče procesů fungujících na pozadí, umožňuje automatizaci. Plně může nahradit ERP systémy.

Od samého počátku je váš, nejste žádným způsobem omezeni připravenou šablonou a e-shop na míru může neomezeně růst s vaším podnikáním.

Kdy je vhodnější krabicové řešení?

Zjednodušeně řečeno se vám pronájem e-shopu vyplatí prakticky vždy, když nemáte dostatek prostředků, času a zkušeností.

Počítejte s tím, že vývoj vlastní platformy bude trvat několik měsíců a finální rozpočet se pohybuje v řádek stovek tisíc. Minimálně byste si měli připravit přibližně čtvrt milionu korun, náklady se mohou vyšplhat i na milion.

Finance nejsou navíc tím jediným potenciálním úskalím. Stejně tak je nutné disponovat určitou mírou zkušeností v odvětví a být schopen rozeznat kvalitního dodavatele od amatéra.

Nejohroženější cílovou skupinu totiž zcela nepochybně představují začínající podnikatelé, kteří si představují „jednoduchý e-shop“ a nechají se zlákat vidinou platformy za pár tisícovek.

Pronájem internetového obchodu vám v takové chvíli zajistí plně profesionální, odladěné a zabezpečen řešení, u něhož máte jistotu, že profesionální podpory se vám dostane i kdykoli v průběhu času.

A to přitom za vstupní investici, která představuje pouze zlomek pořizovací ceny na míru vyvinuté platformy. Pronájem e-shopuje možné pořídit řádově za desetikoruny měsíčně.

Současně je nutné si uvědomit, že i když si můžete na počátku dovolit vyšší investice, často je moudřejší ušetřené peníze investovat do rozvoje, údržby a propagace vašeho e-shopu.

Náklady na marketing mohou měsíčně taktéž šplhat do částek na úrovni desítek tisíc korun. Levnější pronajatý e-shop tak často na počátku svůj účel splní rovněž.

Jaká jsou omezení pronajatého e-shopu

Pronajatý e-shop se nehodí pro velké obchodníky. V rozsahu několika tisíc položek už hotové řešení e-shop dávno „přeroste“. Například kapacita databáze je omezená, většinou se limit týká přímo počtu produktů nebo počtu fotografií. Často je nutné naprogramovat také některé specifické funkce. Pronajatý e-shop vždy bude vykazovat určitá omezení a některé možnosti bude postrádat.

Rovněž takzvaná krabice nemá význam tam, kde jsou originalita a diverzifikace určujícím faktorem úspěchu. Prodáváte zboží, které zkrátka nemá konkurenci, případně se ve vašem portfoliu nacházejí položky luxusního ražení? Pak musí být k dokonalosti dotaženo vše. A to se netýká jen funkčnosti celého systému, ale i jeho designu. Ten musí být zajímavý na první pohled, což šablona určitě nezařídí.

Narazit s pronajatým e-shopem mohou i ambiciózní podnikatelé, kteří se svým projektem od počátku mají velké plány, vidí v něm potenciál a jsou připraveni na jeho růst. V takovém případě se vám vlastní zakázkový e-shop určitě vyplatí, nebudete totiž muset vše později komplikovaně přesouvat na nový systém. Rovněž díky vlastnímu řešení zajistíte účinně optimalizaci rychlosti systému.

AutorZoner inShop – e-shopové řešení pro každého