Počet webových stránek, blogů a dalších internetových projektů stále roste. Není tedy divu, že jejich autoři hledají snadný způsob propagace, který by byl navíc nenákladný, a který by na jejich stránky v krátkém čase dovedl tisíce návštěvníku. Takový způsob samozřejmě neexistuje, ač by to bylo hezké, ale existuje mnoho dílčích internetových nástrojů propagace, které vám to ve větší či menší míře usnadní. Jak si tedy stojí linkovací služby? Vyplatí se jim vůbec věnovat čas a energii?

Co jsou to linkovací služby?

Pro ty z vás, kteří o pojmu linkovací služby slyší prvně, krátce vysvětlím, oč jde. Zjednodušeně se jedná o weby, které umožňují uživatelům ukládat a sdílet záložky. Uživatel si následně může vybrat, zda jeho záložku (internetový odkaz) budou moci vidět ostatní (tím jej de facto propaguje) nebo zda zůstane skryta a tím pádem linkovací službu využívá pro své soukromé účely (například jako online zálohu oblíbených webů). My se dnes zaměříme na využití linkovacích služeb ve formě propagace webu (odkazu), ke kterému je možné doplnit krátký text (popisek) a někdy i dalším medium (obrázek).

Co od linkovací služby nečekejte

Mnoho lidí se domnívá, že linkovací služby slouží k získání návštěvníků, tak to ale není. Občas vám na ten odkaz někdo klikne pravda, a pokud umíte psát opravdu bulvární titulky, můžete si přijít i na pár desítek (většinou jednorázových) návštěv. Ale nedělala bych si být vámi iluze, že nahodíte link a do večera budete mít na webu tisíce návštěv, k tomu se linkovací služby nevyužívají. Dalším faktem hovořícím proti šanci získat z linkovacích služeb návštěvníky je, že se často kvůli reklamám na těchto webech snižuje počet „obyčejných“ návštěvníků linkovacích webů a narůstá procento linkbuildingerů, kteří tam jen přišli hodit odkaz, tak jako vy.

K čemu tedy slouží záložkovací služby?

Už jsme si ujasnili, že neslouží k zvyšování návštěvnosti, takže k čemu vlastně slouží? Už jsme zde užila slovo linkbuilding, tak přesně k tomu slouží. Přeloženo do češtiny, se jedná o budovaní odkazů, jinak řečeno také získávání odkazů, které odkazují na váš web. K čemu to? Podle toho kolik odkazů na vás odkazuje a jak významné jsou (a podle mnoha dalších kritérií), přikládají internetové vyhledávače jako třeba Google význam vaší stránce ve formě ranku, čím vyšší rank(=hodnocení) vaše stránka získá, tím získá vyšší pozici ve vyhledávači v případě, že někdo bude hledat slovo či slovní spojení, na které je daná stránka optimalizována. Všimli jste si, že záměrně říkám stránka a ne web? To z toho důvodu, že web je projekt, který obsahuje někdy i tisíce stránek, z nichž každá má svůj rank.

Jaké existují linkovací služby?

V zahraničí se trend linkovacích služeb uchytil trochu více. U nás můžeme hovořit pouze o pár zdařilých linkovacích projektech, uvedeme si například Jagg a Linkuj. Podíváme-li se na linkovací služby našich slovenských sousedů, nejsou na tom o mnoho lépe, ale za zmínku stojí například Vybrali.sme.

Abychom si to shrnuli a utřídili, tak i přestože linkovací služby nejsou zlatou cestou k prosazení na internetovém poli a nezaručí vám nic bez dalších věcí, jakými jsou SEO optimalizace, zisk cennějších zpětných odkazů, propagace webu, registrace do katalogů a tak podobně, je to stále prostředek propagace a co víc je to zdarma, takže za to v nejhorším případě dáte pár minut práce bez výsledku a to se určitě vyplatí riskovat a investovat. V té propagační honbě ale rozhodně nezapomínejte, že i sebelíp propagovaný web je bez kvalitního obsahu, který donutí návštěvníky k návratu, ničím.

Sdílejte tento článek s přáteli na Facebooku

BEZ KOMENTÁŘE

ZANECHAT ODPOVĚĎ